MURŞİD PİR REYBER

MURŞİD PİR REYBER

(( burda cinsiyet yoktur CAN var. gerçekte bu Hizmetler BİLGE-ANA Hizmetleridir.))

MURŞİD. Kimdir.: ? Marifet kapısının Piri / Anası dır. Mu- ile Reşid birleşiminde oluşan. Bir Bilge Ana ya verilen ve Hakk Yolunda Ulaşılan Kemaletin Olgunluğuna Varan İnsan dır. Aslında Mu Muharemmden gelen Ma’ya yani Hakka Varmış bir Anaya Tutulan Yasın bir Adıdır. MU= MA= ANA TANRIÇA dır. Bu Anlamıyla Kadının Kutsiyetini perçinlenmesidir. Ana Soylu Toplumlarda Topluluğun Aile Yapısı Anaya Bağlı olan Kabilelerden oluşmaktaidi. Kabilenin Nufusunun çoğalması ile Yönetim Şekli Kabileden bir üst aşama olan KoMun’a geçildi. Konumu sevk ve idare eden Bilge Analar KoMunla yaşamda Tanrıça olarak nitelendirildi. Buda öyle bu anadır tanrıça olsun denilmedi. Doğuran, Çocuk bakan, büyüten, hayvanları ecilleştiren, Bahçe işlerini geliştiren, Deri ve Bitki liflerinde Giyim eşyası Yapabilen biri olarak Toplum içinde saygınlığını artırıyordu. Ekonomik olarak geçinebilmeleri için. Topluluğun Güçlü İnsanları Kadın Erkek birlite avcılık ve toplayıcılık yaparaken yaralananlara Ananın Otlardan ve köklerden ilaçlar yaparak dertlere derman olması onun Eczacılığı ve Hekimliği Ana tanrıçaya götüren saygınlıklardan bir başkası idi. Yabani Tohumları toprakla buluşturup Buğdayı, Arpayı, Çavdarı, Mercimek gibi Hububatları yetştirerek İnsanlığı Avcılık ve Toplayıcılıktan Tarıma ve yerleşik alanda yaşamaya getiren Ana. Bu Marifetleri ve İnsanlığın daha rahat yaşaya bilmesine yaptığı Hizmetlerle Murşid ( Mu= Ana, Rşid Yani Reşit= Olgun= Bilge ) olma özelliğine kavuşması ve Bilgeliğin de en Üst Makamı olarak Ocak Sisteminde Pirinde Danıştığı bir Uzmandır. İlkeli Komunal, Komun topluluklarda günümüze kadar gelen bilgelik Günümüzde Cinsiyete bakılmadan. Yol Ehli Bilge Her Can Murşid olabilir. Böyle bilge bir Can neden Postun Sahibi olamsın. Olmaması için birde engel yoktur. Post Bilge Analarındır. Postu bilge Analara teslim etme zamanı çoktan gelmiştir. Analarımız buyursunlar Postlarını işgal edenleri kaldırıp kendileri oturmalılar. Günümüzde Ocak zade olmayan her Canda Murşid olmak için kendisini yetiştirmeli.

PİR KİMDİR.:

Candır, cinsiyeti olmaz. Bilgedir, Hakk Yolunun hem Hakimi hemde Hekimi olacak bilgiye sahib olan her Can Pir Olabilir. Burda bir ocağa bağlı olması aranır. Fakat Ehil Can olabilecek bilgi ve beceriye sahib olan her Can Pir olmaya adaydır. Yetrki EDEB-ERKAN’a, Hakk Yolu gereklerine uygun yaşamasını bilen biri olsun. Yüzlerce Yıldır Var Olan Ocaklarımızda Analarımız Ocakların Sahibi olmalarına rağmen, özellikle 1400 lü yıllardan sonra, Nakşibendi Şeyhi Balım Sultanın Hace Bektaş Dergahına Osmanlı Tarafinda kayum olarak atanması ile Başlayan Hakk Yolunu Yolun dışına çıkarma çabalarına ve diğer ocaklarımıza el uzatan osmanlı memurları Nakşibendi Şeyhleri giderek ocaklarımıza erkeklerin hakim olması için büyük bir gayret içine girmişlerdir. Bu Tarihlere denk gelen Safavi Şeyhleride Anadoluyu Şiileştirmek için ve bilindik düzmece secereleri ile Ocakta gelen çıkarıcı bir kaç ocak zade bu düzmece secerelerle kariyer sahibi olmak isterlerken,Seyidlik unvanınıda kendilerine bir ek unvan olarak alıp kendilerini Şeyh Haydarın soyuile İmamete yaklaştırarak Muhammed-Ali soyunda geldiklerini düzmece secerelerle ispatlamay çalışarak kendilerini kandırdıkları gibi, Hakk Yolu-Alev-i liği islama adapte emeya çalıştılar. Analarımız ve kadınlarımızı Haremlik Selamlığa zorluyarak Postunda ettiler. Böylece Pir Olan Ananın yarine Pir Olan erkek Seyidler Ocak sahibi olarak piyasada türemeye başladılar. Halla bunlara teslim olmayan Ocaklarımızın Analarıda erkek çocuklarını yetiştirerek ve destur vererek Taliblerine göndermekle birlikte giderek hemen hemen tüm ocaklar ve ocak postları erkeklerin vazgeçemediği bir siyasi koltuk halini aldı. Hakk Yolu gerçeğini bilince çıkarmış ve gerekli bilgiye ulaşmış her Can Pirdir. Ve Cem Yürütmeye ve bağlamaya muktedir. Oyle Seyidi Saadet-Evladı Resul olanlar değil. Onlar resmen Analarımızın Hakk Yulu Postunu işgal eden ve bunun farkında olmayan kendini kandıran bilgisizlerdir.

Pir Ser-Cem.: Cemi yürüten sevk ve idare eden Hizmet sahiblerine ve Ceme katılan Canlara bilgileri ve tecrübeleri ile Manevi zenginlik, ferahlık Gulbangları, Bilgi dolu sunumları ile. Cemde Sorgu-Görgü yü yürüten burda Hakim olup Hakk-Terazisini, Hakkın Binası olan Meydanda doğru tartarak, Ceme katılan Canlarla birlite karar veren ve bu kararların ekserietten barış yönünde son bulan ve toplumun barışını sağlayan Bilge Hakimlere Pir dersek yanlış olmaz.

REYBER yada REHBER.: İsmindende anlaşılacağı gibi yol gösteren Hakk Yoluna İkrar vermek istiyen Canlar ikrar verebilecek kıvama getirmek için yatiştirerek Pir-Divanına getirir. Musahiblerin ve Canların dertlerini dinler onları bilgisi dahilinde hal etmeye çalışır. Toplumun arasında barışı sağlar. Üstesinde gelemediği sorunlar olursa Pire bildiriri, Pirden öğütler alır ve aldığı öğütlerle hala barışı sağlıyamıyorsa Cem-Çağrısı için Pirden destur alır ve gerekenleri yaparak Meydan açılmasını sağlar. Bu herhengi bir sorunun toplum içinde daha derin yaralar açılmadan hal etmesinisağlamasıdır. Ayrıca Cem Gününde Cem Meydanında Pirle Talibler arasında Köprü vazifesi görür Cem Hizmetlerinin eksiksiz yerine gelebilmesi için hazırlıkları gözetir kontrol eder ve Cem esnasında Pire Yardım eder Hizmet sahibleri ile Birlikte Dar olur gerekirse Hizmet tercemanlarını tamamlıyarak sunar. Reyber. 8 ile 15 yaş arasında gençleri ana ve Babalarının aile büyüklerinin Rızalığı ve İsteği ile Gençlerin isteği ile 7 Renkli kemer Bağlanır ve gençler kemerbest olurlar. 7 Renkli dememizin bir anlamı var bu Gökkuşağı rengini yanı ışığın 7 renginde almış oluyoruz. Evrenin Kuşağını gençlerimizin beline bağlıyarak Evreni yani Hakkı belimize bağlamış oluyoruz. Bu Kemerbest olmak gençlerimizin Hakk yoluna atmış oldukları ilk adım olması ile gulbanglarımızda 17 Kemerbestler dememiz 17 yaşına kadar olan genclerin Masum sayılmasıdır. Yolumuzun pekişmesi için Reyberin Canların, Taliblerin içinde ve daima onlarla beraber olup dertlerini, eksikliklerini bilen Yol ehli Olan Reyber Yoldaki Tüm Hizmetleri EDEB-ERKAN içinde öğrenerek Marifet kapısında içeri girmiş, pirinde Murşidinde El Almış, Arifler Ceminde Muhabbetinde Dem Alan Bilge Ehli Can Reyberdir.

Cemde Murşid, Pir ve Reyber üçü birdir birlikte Cemi yürütürler. Ayrıca Reyber Hizmetlerinden Zakirlik Hizmetini diger Zakir Canlarla birlikte yürütür.

9 OCAK 2020 Berlin Ali Koçak

Please follow and like us:

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*