16. yy Alevîliği ve İslami Motifler Hakkında Kısaca—-
<<<Balım Sultan 12 imam anlayışını başından beri olmasına rağmen yola kazandırır. Bu onun yaptığı yeniliklerin başındadır.12 imam törenleri, 12 çerağ, 12 post, babalık, şarap, HAKK-MUHAMMED-ALİ üçlemesi, 4 kapıdaki şeriat ve tarikat kapılarının kaldırılması TA-Rİ-KA-TA gi-rer >>> (*)
(*) Baki Öz, HB Velinin yaşadığı tarihsel ortam
…
Balım Sultan kimdir:
16yy piri. Osmanlı emri ile Bektaşiliğin kurucu-kurumsallaştırıcısı
Hace Bektaş-ı Veli, Yunus Emre, Kızıldeli Sultan, Abdal Musa, Kaygusuz Abdal, Seyit Nesimî, Güvenç Abdal, Şeyh Bedreddin, Hacım Sultan, Barak Baba, Abdal Murat, gibi gibi gibi Balım Sultandan önce yaşamış Alevî pirlerine bakın 12 imam, Hakk-Muhammed-Ali üçlemesi ile ilgili nefesleri var mıdır? Alevi edebiyatının kurucularından Kaygusuz Abdal ve Yunus Emre Hakk-Muhammed-Ali üçlemesini neden kullanmamışlardır? Balım sultandan 15-20 sene sonra yaşamış olan, Pir Sultan, Kul Himmet, Kul Hüseyin, Virani, Yemini gibi pirlere bakın doludur neden? Çünkü tarikata yeni kural olarak girmiş inançların yayılması gerekiyordu. Bu inançlar facebook, twitter olmadığı, matbaa olmadığı için, TV kanalları olmadığı için şiirlerle yayılır, duyurulurdu… Ağır bir propaganda dönemi başladı tabi yol evriliyordu. Bunu yaparken de elbette geçmişin mirasının korunması gerekiyordu. Bu yüzden batın-zahir olarak 4 kapı 40 makama göre kat kat sırlara büründürülen kabuller oldu. ali gibi, 12 kutsallığı gibi, üçleme gibi… Alevi pirleri aksi halde neden 4. kapıda Ali allahtır derler?
Ali oldum adım oldu bahane
Güvercin donunda geldim cihane
—Abdal Musa—
Süleyman Diyaroğludan bir alıntı yapayım örnek olarak:
“””Ali’nin neden şeriatte (yani birinci kapıda) Aslan iken en sonunda yani üst kapıda (hakikat kapısında) Allah olduğunun sırrı budur. Çünkü o yani ali, Şeriat ve Tarikat kapılarında iken doğayı, insanı, uzayı ve de Tanrıyı ona hak-i-kat ilmi sözleri ile anlatacak boyuta-frekansa kapı’yı açmamıştır daha. Dolayısıyla bu evrensel bilgilerin içeri girişi mümkün değildir henüz. Bunun mümkün hale gelebilmesi de ancak Ali’nin eğitim alarak şeriat okulunu bitirip tarikat’a, tarikatı bitirip marifete ve oradan da hak-i-kat’e ulaşması ile mümkündür.”””
—Süleyman Diyaroğlu, Tanrının Gizli Dili, Chiviyazıları[mjora]—
Çok fazla örnekler verilebilir, irdelenebilir. Anlatmak istediğim öz budur. bunlar bilinip sorgulanmadan, özellikle 4 kapı 40 makamın işleyişi irdelenmeden tüm bu islami motifler zahir olarak kalır ve kalıplaşır batınilik ve dolayısıyla alevilik CUMAYI MÜBAREKLER HALE GELEN ALEVİLER aracılığı ile bu motifler eliyle can çekişmeye devam eder.
Kul Seyyid – – – Sultan Sinemil
İlk yorum yapan olun