HAK MUHAMED ALIYI ANLAMAK. HAK EVREN KAMIL INSANI BULMAKTIR:
‘‘Suzan Gülal Sulari –
Cokcokcok özür dilerim bana bu soruyu anlatan bir dede olsun allah aşkına nasıl alevilik islam dışı bir din oluyor anlatın bana bilmiyorum degil ama iyice bilmek istiyorum alırız bir hece alırız sevgi hoş görü olur mu bunca yazıları bunca sözlerinin icinde kuranı anlatan ilk okuldan
Degilmi kuranın içindede bu alinin yüzünün nuru yok mu anlatınca dinleyeyim anlayayım kızmayın bana dedemle aynı ortamı çok, çok yaşamış olsaydım zaten hiçkimseyede sormama gerek yoktu saygılar‘‘
HAK MUHAMED ALIYI ANLAMAK. HAK EVREN KAMIL INSANI BULMAKTIR:
Merhaba Suzan CAN , Deden Davut Sulari’ de farkındaydı. Hak Muhammed Ali’nin Varlığın birliğine yapılan bir takkiye olduğunu biliyordu. 9. Yüzyılda başlayarak Arap İstilası ile, Selçukluların baskısı ile özellikle Aladdin Keykubat’ın İslamın nüvelerini aleviliğin içine yerleştirebilmek için Alevi Ocaklarında zayıf unsurlar ( Dedeler) arayarak ve onlara bir senaryo hazırlatarak güya birilerini fırına atmış ve o dede fırında bıyıkları buz tutmuş şekilde dışarı çıktığını söyleyerek ona bir Dedelik Seceresi , O Dedeyi Peygamberin soyunda olduğunu o secereye yazarak vermiş ve demişki sen keramet gösterdin sen bundan sonra EVLADI RESULSUN. Peki o Kızılbaş Alevi Dedesi keramet gösteriyor fırından yanmadan çıkıyorsa Aledin Keykubat neden Alevi olup Dedenin talibi olmuyorda, bizim zavallı saf dedemizi alıp sunileştirip evladı resul yapıyor. Burda bir ard niyet yok mu. Kılıçla sündüleştirilmeyen Kızılbaşlık belirli unvanlar dağıtılarak içerden (Yol Ağacımıza kurtlar sokarak) bizi asimile etmeye başlamışlardır. Böylece anlaşılıyorki bizim Ocaklarımızın Hiç biri İslamın Peygamberine ve onun devamı olan ehli beyiti ile uzaktan yakından hiç bir benzerliği akrabalığı yok olamazda.
2. Olarak.: 325 te Tarihte belki bir yanlıma olur Doğu Roma İmparatoru Kosatntin bir İznik Konsulu ( Konferansı) yaptırıyor. Ne Kadar kilise varsa hepsinin temsilcilerini , Din adamlarını çağırtıyor. Bu Konsulda dünyada ilk olarak bir Din Devlet dini olma unvanına ulaşıyor ve Bizans ın dini Ortadoks Hiristiyanlık olarak tarihe geçiyor. Bu Konsulda alınan en önemli karar Anadolu ve Mezapotamyadaki IŞIK TAİFESİNİN Hıristiyanlaştırmak . Işık Taifesi Bu günkü Alevi Kızılbaşlardır. Biz Aleviler Tarih içinde Tüm Tek Tanrılı Dinlerde baskı görmüş ve asimileye tabi tutulmuş sürgünlere gönderilmişiz. Yerimizi yurdumuzu kaybetmemek için. Her gelen Baskıya Pirlerimiz HAK YOLUNU koruyabilmek için takkiyeler isimler bulmuş ve zaman zemine göre Yolu Bozmamak için bedeler ödiyerek günümüze getirmişler. HAK YOLUNDA bedel ödeyen Canlara, Pirlere, Erenler Ruhları Şad olsun. Aşkı Nıyazlar sunarım.
IŞIK TAİFESİ, EHLİ AHK, REYA HEQ, HAK YOLU, XIZIR YOLU, ALEVİLİK ve KIZILBAŞLIK gibi daha nice isimler bulmuşlar. Bu İsimlerin hepisi beli baskılara karşı kamufle olabilmek için ve söylem olarak En iyi Hıristiyan biziz ve şimdi olduğu gibi en iyi müslüman biziz diyebilmekle kendilerini kamufle etmekteler etmekteydik. Bundan sonra kamufleye ihtiyacımız yok pardeleri açacağız güneşi aydınlığı HAK YOLUNU gerçekleri ile Canlarımıza anlatmaya çalışacağız.
İbrahim Peygamberden önce var olan HAK YOLU nasıl islamla bağı olabilir. İnsanlık kendisinin bir İnsan olduğunu fark ettiği günden buyana bir Hak Yolu vardı, bu yol belki günümüzdeki gibi Erkanları yoktu fakat Anaların Hakimiyeti olduğu ilkel komünal toplumda Halk ve Ev idaresi anaların kontrolünde iken. Ana Hakimdi, Ana Hekimdi, Ana Mucitti Tekerleği, Ateşi, ilk ilacı merhemi ilk boyayı ilk Ziyareti keşfeden ANA idi. Doğurgan oluşunda Tanrısal güç olarak kabul edilmiş ve öyle olduğunu su götürmez şekilde ortada olduğudur.
Baba Erkil erkeğin gücü devreye girince ANA yani Kadın giderek toplumdaki yerini gücünü kaybedince Erkek eğemenliğini pekiştirmek için islami kuralları kulanlarak Bir kaç eşe sahib olabilmeyi arzu lamsında ve bu anlmda kendini islamın içinde görmesinde belirli çıkarları sıralıyabiliriz. Ayrıca HAK MUHAMED ALİ terimleri İslamın hiç bir söyleminde , dini kitabonda kuranda yoktur. HAK EVREN ( DOĞA ) ve KAMİL İNSAN Üçlemesini HAK MUHAMAED ALİ üçlemesi olarak Anadolu Aleviliği ve Bektaşiliği alıp kabul edegelmiş. Varlığın birliği Hak Muhamed Ali değil Gerçek Hak Doğa ( Evren) Kamil insan üçlemesindedir. İnsan kendi başına bir evrendir. Kandini bilen İnsan HAK tır . Alevilik Vardan Var Olmayı ve Devriyeyi Canın Hakka varması, Tenin Toprağa dönmesi ile devri daim olmasıdır alevinin Hak Yolu. Rızalıktır bizim EDEB’imizdir. Rızasız yaşamak alevilikte düşkünlüktür.
Hak ya Xızır yolumuzu Yolsuza Pirsize düşürme.
Haneniz şen ola, Xızır uğraya gönlünüz aşk gönlü ola.
Dil bizden Nefes Cedim Cemalim Baba Mansurdan ola. Gerçeğin demi devranına HÜ.
AŞK İLE 14 Kasım 2017 Berlin Ali Koçak
Suzan Gülal Sulari
Ali kucak abim tşk ederim cevap yazdığınız icin tekrar özür dilerim ckck bilmiş gibi görmeyin ama ben bazı cemlere gittim ck olmasada ama nacizane fikrimdir orda olan canlara tm anlamıyla anlatılmıyor alevilik birkac kelime ve hemen semaya saza dönüşüyor allah allah haddim deil ama her cemde acık acık bir saat bir saat dilimi ayırarak anlatılırsa daha iyi olucak diye düşünüyorum ve demelisin hakkını vermeli halkta ceme koşarak gitmeli sevinmeli ve biz aleviler dedimya bilmiş görmeyin ama birlik deilim anca anmalarda ve bazı etkinliklerde bir arada oluyorlar cünkü birlik olsaydık bugün hala sivasta yananların acısı hala duruyor acı alınacak deniyor ama duruyor he bu acı vurmak kırmak almakla deil dil ile başarmak ile anlatım ile alına bilirdi ve şuda var hepsinin maddi durumu ckck iyi deil olanlarda var ama hangimizin derdini sorup bir.ihtiyacınız varmı diyen oldumu olmadımı bilemem ama yok diye düşünüyorum bilmiyorum düşüncelerime katılıyormusunuz yanlış bit sözüm varsa affınıza sığınırım hep ezilen hep yıkılan yakılan bizler oluyoruz ali bey sağlıkla kalın.
Sevgili SUZAN CAN.:
İnana sana 100% katılıyorum. Yol önderlerimiz HAK YOLUNU sadece iki nefes bir semah dört gülbangla oldu bittiye getiriyorlar. Bu doğrumu eksiktir. Onlarda olacak olmasıda Yol Gereğidir.
Cem tutacak, bağlıyacak CAN Ehil olmalı. Ana erkili kısa değinirken Analar ( Kadınlar) hem Hekim , Hemde Hakim ve Mucittiler. Onlar toplumun tüm sorunlarını biliyor ve çözüm üretiyorlardı. Onun için tarih bu çağda bir savaşı yazmamış veya Dünyadaki Mağaralarda bunu gösterecek bir Röfliyeye rastlanmış değil.
Erkan yürütecek Ehil CAN ( Murşid, ANA, Pir, Reyber, Dede veya el almış olan Canlar ) mutlaka Hak Yolunun Tarihçesini, Hak Yolunun gerçeklerini çok iyi bilmeli ve bunları Günümüz ortamına Zemininde zamana uyarlayarak Canların anlayacağı bir şekilde Cemlerde Muhabbetlerde anlatmalı. Nefesler söylenip sazlar çalındıktan sonra o nefesin içindeki sırları neyi barındığını o nefesi neden o andaki sohbette veya Cemde okunduğunu açıklamalı. Yoksa Nefes sıradan bir Türkü veya Şarkı olarak algılanır. Oysa Aşıkı Sadıklarımız bu Nefesleri yazarken Canlara anlatırken Mansınıda açıklamıştır. Çok güzel bir Örnek Deden Davut Sulari. Nefesleri okurken manasını Canlara açıklardı. Dı diyorum bir iki muhabbetinde bulundum. Gençtim dinledim geçtim. Aşık Veysel Bir Halk Ozanı Türkülerini Deyişlerini Nefeslerinin hiç biri öyle okunduğu gibi değil mana içinde mana taşıyor. Bunları Canlara anlatmalıyız. O zaman Canlarımızda bilgi almak için Cemlerde Pirlerimizi aşk ile dinler ve itikatın farkına varırlar. Bu anlamda aynı Fikirdeyiz. Biz anlatmaya çalışıyoruz. Fakat burdaki Pirlerimizin belli bir ezberleri var onların dışına çıkmak istemiyorlar. Gerçekler aydınlıktır karanlıkları mutlaka yok edip CAN’larımızı aydınlatacaktır.Buda bizim Yol Gereğimizdir buna çalışıyoruz.
Sevgi, Saygı ve Aşk ile
Ayrıca Öznur ile, Hasan ile Aynı Sahneyi paylaştım ikiside çok Candan insanlar.
Onlara ve Sizlere hayat dolu başarılar diliyorum Xızır yarenınız olaç Darınızda , çarınızda yetişe ulaşa.Gerçeğe HÜ
14 Kasım 2017 Berlin Ali Koçak
Sevgili Haydar Can Yazmış olduğunuz
Övgüsel yazınızı okudum Bilginize ve yazdiklerinizla biye bilgi gıdası sundunuz Çok teşekür eder Aşkı Niyazlarımı sunarım.
Osirisin 42 kuralını yazmışsınız. Atlantis ve Mu hatta Lemurien batık kıtalar teoride kalmasınıa Rağmen Hermes Mısırda Osoris öğretisini transfer ederek ve geliştirerek. Mabetlerde Musanın yetişdiği gibi Ra-Hip ler yetişti. Bu bilgiler Mersinin Mut ilçesindede yerini buldu ve burdada Işık taifeleri yetişti. Fakat Hakk Yolu Alevilik Öyle biri tarafında öğretilen bir inanç değil. Devleti olmayan, özel mülkiyeti kabul etmeyen, Eş ve Eşitler dışına herşeyin ortak olduğu bir ortaklar topluluğu olan Rızalık Ülkesi Rıza Şehri ninde etkilendiği inançlar olmuştur elbette olmaması eşyanın, doğanın tabiatına ayr-kırıolur. Fakat tğm dini kitaplara bakıyoruz hepsi nerdeyse aynı şeyleri yazıyor ve aynı tanrıya tapıyor ve tüm insanların kul olduğunu yazıyor. İnsanların biat etmeleri gerektiğine vurgu yapıyor. Hakk Ylunda bilindiği gibi biat olmaz. sorgu görgü dar var. Ikrar var Edeb Erkan var Bu da tek tanrılı dinlerin Cennet ve Cehenemle yaradılış teorisini kabul etmediği için İslamın veya her hangi bir semavi dinibde içinde değil olamazda. Suzan Canımıza verdiğim cevapta kısa bir pasajın kopyasını buraya elkleyimç İbraim Peyhamberden önce var olan Hakk Yolu demiştim.
”
İbrahim Peyhamberden önce var olan HAK YOLU nasıl islamla bağı olabilir. İnsanlık kendisinin bir İnsan olduğunu fark ettiği günden buyana bir Hak Yolu vardı, bu yol belki günümüzdeki gibi Erkanları yoktu fakat Anaların Hakimiyeti olduğu ilkel komunal toplumda Halk ve Ev idaresi anaların kontrolünde iken. Ana Hakimdi, Ana Hekimdi, Ana Mucitti Tekerleği, Ateşi, ilk ilacı merhemi ilk boyayı ilk Ziyareti keşfeden ANA idi. Doğurgan oluşunda Tanrısla güç olarak kabul edilmiş ve öyle olduğunu su götürmez şekilde ortada olduğudur.”
Aşkı niyazlarımı sunarım
25 Ağustos 2020 Ali Koçak
Sayın Ali Koçak bey, yazılarınızın pek çoğunu okudum. Alevîliğin ilk çıkışının İdris peygamber olduğunu, sümer tabletleri nde onun öğretilerini daha önce okumuştum. Belki de ilk semavi din olan Osiris dininin bu günkü güney amerika da çıktığını. Yani katıp uygarlık Atlantis bu dinin ilk mensubu olduğunu. İlk büyük göçlerden sonra doğu asyaya göçen türklerin de bu dini kabul ettiğini okumuştum. Daha sonra ki semavi veya çok tanrılı dinlerin. Tamamı bu dinden etkilenmiştir. Bu günkü Avusturalya ilkel kabileleri olan aborjinlerin dini inançları dahi bu dinden etkilenmiştir. Semavi din olan; Musevilik, İsevilik, İslamiyet. Beşeri din olan; Hinduizm, Budizm, Çaynizm, Sihizm, Taoizm, Konfüyanizm, Şintoizm dinlerinin ortak özelliği İnanç, ibadet, ahlak, kutsal gün ve gecelerdir. Bütün dinler aslında insanın yaratılışından gelen inanma ihtiyacının giderilmesi için taraftar bulmuştur. Bütün dinler barışa hizmet etmelidir. Bu anlamda dinlerden kaynaklanan inanç savaşlarının olması dinlerin karakterine aykırı bir olgudur. Osiris dininde İnsanların yaşarken nelerden uzak durmaları gerektiğini gösteren suç listeleri de hazırlanmıştır.
1-Haksızlık yapma
2-Gasp yapma
3-Şiddet yapma
4-Hırsızlık yapma
5-Cinayet işleme
6-Yeşili yakma
7-Aldatma
8-Tanrı’ya ait olanı çalma
9-Yalan söyleme
10-Kimsenin malını zorla götürme
11-Kötü söz söyleme
12-Kimsenin yiyeceğin zorla elinden alma
13-Dolandırıcılık yapma
14-Öfkeye yenilme
15-Kimsenin toprağına el koyma
16-Tanrı’nın mülkiyetinde olan hayvanları katletme
17-Sürülü olan toprakları tahrip etme
18-Fitne için gözetleme yapma
19-Dedikodu yapma
20-Haksız yere gazab yapma
21-Zina yapma, hemcinslerinle cinsel ilişkiye girme
22-Kendini kirletme
23-Başka bir erkeğin karısıyla yatma
24-Hiçbir insanı korkutma
25-Konuşurken öfkeyle ateş saçma
26-Doğru ve gerçeği söyleyenlere kulaklarını kapama
27-Kimseyi ağlatma
28-Kimseye küfretme
29-Şiddet içeren davranışlarda bulunma
30-Kalbini acele ettirme
31-Cildini delme ve Tanrı’dan öç alma
32-Söylenmesi gerekenler dışında çok konuşma
33-Sahtekarlık yapma ve kötüye bakma
34-Kralı lanetleyen sözler söyleme
35-Akan suyu kirletme
36-Sesini yükseltme
37-Tanrı’ya lanet okuma (küfür etme)
38-Terbiyesizce davranma
39-Ayrım yapma
40-Servetini sana ait olmayan şeylerle artırma
41-Tanrı’ya ait ve seninle birlikte olana lanet okuma
42-Şehrin tanrısını küçümsemeyi düşünme
Sıralanan suç listesi, yargılama konusunun, dini eylemlerin yanında, ahlaki ve hukuki unsurları da içermektedir. Başka bir deyişle sıralanan unsurlar, hukuki, ahlaki ve dini özelliklere de sahiptirler. Bu 42 maddelik osoris din kuralları bütün dinlerin oryak öğretileri değilmidir? Bu sebepten Aleviliği diğer dinlerden soyutlamak sizce de ne kadar doğru olur. Bütün dinler birbirinden bu kadar etkilememişken Anadolu Aleviliğinin daha doğrusu Türk Aleviliğinin günün gelişmelerinden çok geri kalması yadsınamaz. Heleki şimdi günümüzde Sümer tabletleri gerçeği varken insanları doğru yola çekmek varken, daha doğrusu insanlara doğru yolu anlatmak varken, insanların gittiği yolun sadece yanlış yol oşduğunu söylemek ne kadar doğru. En derin saygılarla.