KIRKLARDA DARDAN İNDİRME

KIRKLARDA DARDAN İNDİRME
Sevgili Canlar doğduğumuz günden itibarean bir yol çıkar önümüze o yolda enerjimiz ( CAN / RUH ) var olduğu müdetçe / bedenimizi terkedene kadar yürürüz. Bu evrenin / doğanın değişmeyen bir kanunudur.
Bu Yol’a üst kavram olarak Alev-i ler Hak Yolu derler.
Bu yolda yürümenin belirli rütüelleri var o rütüellere uyularak yürünürse Hak Yolu yolcusu Alev-i dir.
Alev-i lik.: Murşid-Dapir, Murşid-Pir, Ana, Pir, Reyber ve Taiblerden oluşan İkrarlı bir toplum dur.
İkrar Önce Yola ve Pire, sonra Aileye, sonrada Musahibe verilir. Bu ikrarların tamamı Erkanlarla olur.
Yola ve Pire.: Canın Anesi Babası veye Dedesi Canı hazırlaması için Reybere teslim eder. Reyber Canı yetiştirir Pirin karşısına çıkabilecek kadar bilgilendirir.
Reyber Pire durumu anlatır ve bir Canımız Yola ikrar vermeye hazır der.
Pir Canı kabul eder lokmasına ve kendisine gulbang sunar, nasihatlar eder yolun zorluklarını EDEB’ini anlatır zaman verir o zaman içinde Reyberin kontrolünde yolun Hukukuna uygun yaşamaya başlar. Günü gelince Cemde bekar Canı ( Kadın Erkek farkı olmaz) Dara alır. Darda didar oması için öğreti ceminde nasihatlar yapar. Evlen Nıkah Erkanını yap der.
Aileye.: Pirin veya Ehil kişi tarafında bağlanan Nikah ikrarı ile ikinci Erkanında yapmıştır şimdi 2 Can tek Can olmuştur.
Bu Eşit Canlar tekrar Pirin munasip bir zamanında gene öğreti Ceminde Dar olup nasihatlar alırlar ve Musahib tutmaları gerekliliği anlatılır.
Musahiblik.: Evli 2 Çift birbirlerini seven çiftler olarak ailelerine haber verirler Ailelerin Rızalığı ile karşılıklı hediyelerle musahiblik sözü verilir. Reyber veya ehil bir Can bir Gulbangla bu sözü Alev-i lik yoluna İkrarına hoş geldiniz der. Bu noktadan sonra Yola girebilmek için Reyberin nasihatlarına harfiyen uymak zorunluluğu var.
İşte alevilikte Musahib Erkanına girebilmek için Pirin Reyber vasıtası ile verdiği nasihatlar harfiyen yerine getirilmelidir.
Kurban tığlanırve kınalanır el üstünde tutulur ve kurbana söylenilir Ey Canlı seni Musahiblik ikrarımız için kurban edeceğiz bize Rızalık verirmisin. Kurban Rızalığı verdim diyemiyeceği için Musahibler Kurbanla haşır neşir olup onu incitmeden el üstünde tutarak kurban olmaya Razı ederler. Eğer kurbanlık huysuzluk yaparsa o kurban edilmez o zaman kan akıtılmadan kurbanın değeri kadar bir fakire özelikle ihtiyacına göre hareket edilerek o şahıs, aile her kimse incitilmeden, yumuşak ve tatlı dille Pirin, Reyberin ve Musahiblik ikrarı için yaptıklarını anlatarak Rızalık alarak o değer kadar madiyat vermeleri gerekir. Bu ikinci Rızalık, birinci Rızalık ailelerden alınmıştı.
Sonra konu komşulardan Rızalık alınmaya gidilirken Musahibli Canlara kırmızı Elma Oxundu ( Xelat ) olarak götürülür ve her kapıdan Rızalık alınarak Musahiblik Erkanına davet edilir. Daha Önce Pirden haber alınmış gün belirlenmiştir. 4 Can birlikte 4 Elmayla Piri Davet etmeye giderler. 1. ve 2. Elmalar Nefes aşkına Murşide/ Dapire davetiya olarak sunulur. 3.ve 4. Elmalar Anaya ve Pire Ocak Aşkına davetiye olarak sunulur.
Dört Musahib olacak Can kendi aralarında bir sözcü seçerler o davetiyeleri sunarken Terceman ( Gulbang) okur.
Elmaları sunarken Aşk ile Dapir, Murşidim, Ana, Pirim ( burda kapyı açan kimse direkt ona bakarak ) Biz Dört Can bir Can Olmaya, Hak Meydanında Dara durmaya,
Sizin nefesinizde ölmek için Kızıl elma oxuntumuzu kabul etmeniz için size vermeye geldik. Gerçeğe Hü. Aşk ile.
Dapir veya Pir.: Sefa ile geldiniz Hak Yolunun Talibleri. İkrar verip Hak Yolunda yürümeniz için Kızıl elmanız Kızıl başımız üstüne der. Niyaz olunur.
Yolculuk için hazırlık yapılır ve Erkandan bir kaç gün önce Erkanın yapılacağı Ocağa varılır. Burdaki Ocak Cemin yapılacağı hanedir. Erkanı Yürütecek Kamil İnsanlar aynı Erkana katılacak Musahibli İkrarlı Canlara İkrarını bağlıyacakları Dört Can için bilgi toplarlar ki Yürütülecek Erkan Hak Yoluna uygun olabilsin. Eğer tek bir Can dahi bu Erkana Rızalık vermezse o Erkan yürütülemez. Rızalık vermeyen Canın neden vermediğini o anda bir Cemle darda müşkülü anlatır. Cem erenlerinin verdiği kararla müşkül haledildikten sonra Cem bağlanır Erkan yürütülür, Hal edilmeyen bir Müşkül ise Erkan Bağlanmaz.
Buraya kadar tamamdır. Musahiblik ikrarı bağlanır. Peki nerde çıktı bu İkrar bağlama, neden yazdım.
Hakka yürüyen bir Can için Hakka yürüme Erkanını , Yıkama/ Paklama, Meydan Erkanı ile diğer Erkanlar ve Kırk Lokma, Kırk kapı, Kırk Gulbang’dan sonra Kırkıncı gün için Hayır Lokması verilir. Buraya kadarda bir sorun yok. Kırk Lokması verilirken Hakka Yürümüş olan Canın Ruhu / Canı Hak Meydanında Devriye olabilmasi için Dardadır. Bu Dar sembolik olarak Kırk Lokmasının sunulduğu yerde bir Erkanla Dardan indirilmesi ile dardan inmiş sayılır.
Dedikki bir Erkanla Erkanın olduğu yerde küslük olmaz. Herkes birbirinden Razı olması gerekir. Varsa Eşi Çocukları birbirlerinie Rızalık vermek durumundalar, küslük, dargınlık varsa Pire yada ehil kişiye anlatılır ve biz barıştık birbirimizdende Razıyız demeleri gerekir.
Bu Erkanda Hakka Varan ve Hak Meydanında Darda olan Can / Ruh’un Dardan indirilmsi gerekir. Bu Dardan indirilebilmsi için herkes barışık ve Rızalık içinde olmalı. Eğer birbirlerinden uzaklarsa Rızalık Telefonlarla alınır ve Erkanı Yürtecek olan Ehil Kişiye/ Pire/ Anaya bunlar söylenir. O meydanda Hak Meydanında olan Canı temsilen Eşi, Musahibi yoksa Çocuklarından biri temsilen Dara kalklması gerekir. O anda orda Kırk Lokmasına gelen canlardan Dardakiler ve Hakka Varmış olan Can için Rızalık alınır. ( Diyelim bunların hiç biri vuku bulmadı. Ozaman Seneyi Devriyesinde yeniden yapılmalı taki Dar didar olana kadar. Yoksa O Canımızın / Ruhu Hak Meydanında Darda kalmaya devam edecektir. Onun için Pirlerimiz derki Darınız Didar olsun ) Pirde onu dardan indirdikten sonra. Hak Meydanındaki Canda Dardan inmiş sayılır. O andan itibaren Ruhen Devriyesi Başlar. Canın Kamil bir Canda Devriye olması dileklerimizle. Hak ve Hakikatten niyaz eder ve Gulbangımızı sunaruz. Aşk ile
28 Şubat 2019 Berlin Ali Koçak

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.