XIZIR KİMDİR KISACA

XIZIR KİMDİR KISACA
Xizir HAK katinda nelere imza atmiş.: Bu bizim için hazir ve nazir olan Mubarek kimdir.
Rivayet edilirki . Duri Meknun Kitabinda Anlatilana göre.: Yeşil-Kandilde sadece Işığın var olduğu bir zamanda bu Işık’a 7ler hizmetteiken. 7 lerle 12 ler arasinda bir ihtilaf çikmiş kann davasi güdülüyormuş Şahe Merdan Hak, Xizira bir görev verir der ya Xizir git bak bakalim 7 lerle 12 lerin arasindaki ihtilaf ne ve onu çöz bana bildir.
Xizir Tanrinin varliği ile var olan illahi ilmin ( İlmi Ledun ) sahibidir. Aleviliğinde Ölümsüz Piriri olsa gerek.
7 lerle 12 ler arasindaki davayi da öyle bir adalate bağlarki. 7 lerle 12 lerin arasinda evren var oldukça birdaha bir incitici olayin olmayacağini Şahe Merdana bildirir. Hak Tanri burda (ŞAHE MERDAN dır NURU NACİYEDİR) sorar
Nasil yaptin ya Xizir.:
Ya Mutlak Varlık ben sadece senin Rızalığın doğrultusunda.: Sevgili nurlarin 7 lerle 12 lerin arasinda İkrar bağladim. Onlari birbirleri ile Kivra ve Musahip yaptim. Derken Aleviliğin temellerini atmiş olmuyormu. Yani Nuru ikrarı tamamlamış olmuyormu. Buda Aleviliğin başlangıcı olsa gerek. Kalu Belli yani Noktai Vahit ( Doğum Noktası. Büyük Patlamadan önceki Nokta ) işte burasıdır desek yanlış olmayacağı kanaatindeyim.
Alevi İlimine , İkrarına ve yaşam anlayişina uygun olan bu illahi teceli aleviliğin Tanrı katındaki başlangici olmasi gerekir.
Bu demektirki Xizir Alevilerin Kizilbaş Kürtlerinin yasaklanan yok sayılan ölümsüz Piri, Murşidi, Reyberi ve Hizmetkarıdır. ( Pirlerimiz, Yol Erenlerimiz Hak Yolu hizmetkarları olması Xızırın Noktai Vahitte yaptığı İkrar Ceminin mirasçıları olması dır… Onun içindirki Pir Makamına Gelen Canların Kemalete ermiş olmaları gerekmektedir.)
Bizim kalu beli dediğimiz, belli olan La Mekan değile ille Mekanı olan Hak meydanında bu ikraraı bağladığı Tanri katindaki Meydandır ( Bu gün Arşı Rahman meydanı dediğimiz yer ) O Meydanın Piri Xizirdir. Cemlerdeki Hak Meydanın Bilgesi, Piri Xızır meydanıdır ve öylede kalacak.
Bu anlattiklarimi içeren zamanda ne yer ,nede gök mevcut değildi bunlar sadece bir nokta halinde idi. Bu noka yaşamin başlangiç noktasi olan ‚Noktayi vahit‘ yani bir Işıktı. Erenler Pirlerimiz, Amcalarım ve Babam Seyid Kekko derlerki yaşam Noktayi vahiten başlar, Noktayi vusalt ta sona erer.
Bilim adamlari da şöyle bir kaniya varmışlar eğer zamanı geriye doğru götüre bilsek birdaralmanin olacağını ve büzüşerek bir nokta haline gelebileceği kanisina varmişlar. Hatta Evrendeki Karanlık delikler Büzüşmelerdeki sıkışmalarla evrende kaybolan galaksilerin daralıp sıkışması ile bir nokta halinde karanlık delik olarak Nasa tarafında keşf edilip tespit edilmiş bulunmaktadaır.
Biraz önce bir Noktada yani Tanri katinda bahsettim. İşte orasi Yeşilkandildir Nurdan oluşan. ( burda yine bir topnurdan bahsettik işiktan yani Güneşlerin oluşum noktasinda) bu nokta bir gün patlayarak evreni oluşturdu.
Pir Haşim Kutlu Bozatlı Hızır kitabında ’’Bu patlama sonucu 4 doğuş oluştu 1. Doğuş ateş koz, qozi oldu, 2. Doğuş ateşten hava doğdu 3. Doğuş havadan su, ab doğdu 4. Doğuş sudan toprak doğdu.
Ateş, hava, su, toprak işte bu vucut demektir. Bu ayni zamanda doğuş demektir.’’ ( Haşim Kutlu)
Vucudun can bulup cana gelmesi, toprağin dğuşu ile 4 lü doğuştan sonra insana kadar.3 lü bir doğum süreci geçer. Burda birinci bitkiler cana gelir, bitkilerden 2. olarak hayvanlar cana gelir, hayvanlardan 3. Olarak evrimleşerek insanin vucut bulduğu kabuledilir. (Darvin)
İnsandanda Kamil insan yani Ehli Kamil olmak için Alevilik Yol Erkanına göre 4 Kapı 40 makama ulaşmış ve 40. Makamda İlmi Ledunu keşf etmiş, İlmi Hikmeti Özümsemiş ve İlmi Cavidanla Enel Hak Mertebesine varan İnsani Kamil. Xızırın vardığı bildiği her nesneyi her oluşumu Varlığın kaynağı içine girmiş ve dünyadaki bedenini unutmuş olan Kamil Can bence Xızır dır. Alevi zat bu noktada kendini bilen, höşgörülü, insan ayirimi yapmayan herkese saygili olan, dünya malinada gözü olmayan gözünü doyurmuş, nefsine Hakim gelmiş kişilerdirki, bunlar geldikleri Noktayi ‚Noktayi vahit‘ ve gidecekleri noktayi ‚ Noktayi Vusalt’i düşünürlerken kendilerini Hakka adamiş Veliler ve Ulular dır Xızırın kendisi dir.
Hakka varmak demek o son noktaya ulaşmakla mümkündür ki buda evrenin yeniden geldiği yöne dönerek gitmesidir. İnsanlarimizin Xizir ve benzeri cemlerde evren gibi hem kendi etreflarinda hemde ortadaki sembolik olarak Güneşin yerine konulan Cerağin etrafinda Semah dönmeleri ile Xizir‘in gösterdiği yoldan gitmesi demektir. Dönerlerken hiç bir rütüelde Pirin Makamına sırtlarını dönmezler tam o noktaya gelirken Pirle cemal cemale gelirler.
Burda varmak istediğimiz sonuç şudur. Alevi Yolunun mimarı, pılanlayıcısı Xızır dır. Bu anlamdada Xızır tüm kutsalıkların önündedir. Yani Yolumuzuda gerçeğe Xızırla varabiliriz. Şahe Merdan Xızırdır. Xızır Darınıza, Çarınıza yetişsin. Ya Xızır sen gerçeksin. Geçeğe HÜ.
Evreninde kendi içinde kendi etrafinda dönmesi, birde Güneş lerin büyük yıldızların etrafinda dönmesini düşünürsek. Yani bütün evrenin teker, teker Güneşin, Güneşlerin ve Yıldızların etrafinda Semah dönmesidir.
Demek ki İnsanlığın varlığından beri var olan insanla birlikte Güneşinde, Xızrında var oluşu hazir nezir oluşuna delalettir. Güneş bir nurdur Xızır’da bir nurdur. Öyleise Xızırın Güneş olmamasi için bir neden yoktur.
Mademki bukadar Xızır inancımızada var. Ohalde oda güneş gibi her sabah üzerimize doğacak tarlalarimiza ve hayvanlarimiza vede dünyamiza bolluk dağıtacaktır.
Xızırın kim olduğunu nasıl bileceğiz. Xızırı bizlere anlatanlar aksakallı nur yüzlü yaşlı biri olarak beyinlere nakşedilmiş. Tabiki böyle bir bilgeylede karşılaşabiliriz yalnız bu çok büyük bir mucize demektir. Böyle gördüğünü sölüyenlerin sayısı bir haylı kabarık. Fakat bu herzaman böyle olacaktır denilemez.
Biz farketmemiz , his etmemiz gerekmektedir. Dara düşmüşüz, Çaresiz kalmışız, herşeyin sonu geldi diye düşünürüz, Gurbete gitmiş yakınımzda haber alamayız. Gelirimiz yetmiyor açlıkla karşı karşıyayız. Çareler tükenmiş, Işık sönmek üzeredir sen sıtkı bütünle tüm itikatınla YETİŞ YA XIZIR dersin bakarsın bir tanıdığın yada herhangi biri orda geçiyor ve sana yardım ediyor ve seni o sıkıntıdan kurtarıyor. Gurbetteki yakınında haber geliyor, Hastahanede amalıyat masasında kurtuluşu mümkün görünmeyen hasta iyi oluyor. Burda kimin neden nasıl yaptığını bilemiyoruz. O şahsın yada o çarenin o anda belirmesini his etmek gerekir. İşte O HİSİ farketiğin an Xızırı fark etmiş olursun. Bu şu demek biz çıplak gözle Xızırı fark etmemiz bir mucızedir. Fakat yüreğimizle çağrımızın farkına varırsak Xızırı His edebiliriz bu Hisiyatın farkına varanlara aşk olsun. Xızır Günlerimiz Aşk ile ola. Oruçlarınız, Pehrizleriniz, dilekleriniz, muratlarınız kabul ve makbul ola. Sizlere AŞK ola.
Sevgi ile AŞK ile.
Ali Koçak 29 Ocak 2018 Berlin

İlk yorum yapan olun

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.