CEM EVLERİNDE Kİ RESİMLER (3)

CEM EVLERİNDE Kİ RESİMLER (3)

12imamlar ilgisi yok

Hemen her Cem Evinde 12 İmamların toplu resimleri var; bu resimler kişilerin gerçek resimleri değil, görüntüde tamamının kıyafeti Arap İslam değil, İranlı Şii-İslam molla görünümlü ve temsili çizilmiş resimlerdir. Hepsinin yaşamı Arap Yarımadasında ve İslam’ın yeryüzünde hükümranlığı uğruna mücadele içinde geçmiş ve siyasi muhalifleri tarafından ya doğrudan ya da suikastla öldürülmüşlerdir.

Tarihte, bu şahısların hiçbirisinin Alevilik adına mücadele ettiği veya Aleviliğe katkı amaçlı herhangi bir eser bıraktığına dair -asılsız, uyduruk söylence dışında- belge vb. kanıt bulunmamaktadır.

  1. İmam Ali, Ebu Talip Oğlu MS 599 doğmuş 661 de camide namaz kılarken zehirli bıçak darbesiyle öldürülmüştür. Çok karılı.
  2. İmam Hasan (624-670 Ali Oğ) karılarından birinin zehirlemesiyle ölmüştür. Halife Ömer’in kayınçosu.
  3. İmam Hüseyin (625-680 Ali Oğ) her ikisi de Arap ve Müslüman olan Muhammet’in kabilesi Haşimoğulları ile Muhammet’in damadı Osman’ın kabilesi Ümeyyeoğulları arasında ki siyasi iktidar savaşında Kerbela da Yezit’in ordusu tarafından öldürüldü.
  4. İmam Zeyn-el Abidin (658-713 Hüseyin Oğ)
  5. İmam Bakır (676-733 Zeyn-el Abidin Oğ)
  6. İmam Cafer-i Sadık (699-766 İmam Bakır Oğ) Caferi Mezhebinin kurucusu, Şii-İslam’ın da esin kaynağıdır. Yaşamı İslam’ın hükümranlığı için mücadele içinde geçmiştir.
  7. İmam Musa-i Kazım (745-799 Cafer-i Sadık Oğ).
  8. İmam Ali Rıza (765-818 Musa-i Kazım Oğ).
  9. İmam Muhammet Taki (811-835 Ali Rıza Oğ).
  10. İmam Ali-en Naki (829-868 İmam Taki Oğ).
  11. İmam Hasan-ül Askeri (846-874 Ali-en Naki Oğ).
  12. İmam Muhammet Mehdi (869 Hasan-ül Askeri Oğ) ölüm tarihi bilinmiyor.

Tarihsel verilere göre Emevi Devletinin 90 yıllık ömrü sürecinde, Abbasi devletinin ilk yüz yıllık evresinde yaşadığı bilinen söz konusu imamların soy şeceresinden anlaşılmakta ki, 12 si de Muhammet kızı Fatma ve amcası oğlu Ali soyundandır. Muhammet’in ölümünden sonra açığa çıkan siyasal güce hükmetme ve devletin çıkar olanaklarından yararlanma hırsı, iktidarda ki Emevileri, İslam öncesi ezeli muhalif Haşimi soyunu yok etme politikası uygulamaya yöneltmiştir. Aynı politika ve uygulama MS 750 de Emevi devletinin yıkılmasından sonra kurulan Abbasi devletinin özellikle ilk yüz yıllık evresinde aynı amaçla Abbasi devletine hükmeden siyasi güçlerin de politikası olmuştur. Emevi ve Abbasi devletleri günümüzde olduğu gibi sınıflı toplum devletidir.

Tarihin hangi evresinde olursa olsun sınıflı toplum devletleri doğası gereği varlığını muhalif kanı üzerinden sürdürürler. Arap Yarımadasının siyasal muhalifleri de aynı yasa gereği ezeli rakiplerini imha yolunu seçmişlerdir. Haşimi soylu 12 İmamlar ezilenin yanında haksızlığa karşı olsalar dahi ki gerçek öyle değil, siyasi iktidara talip hâkim sınıfın belli kesimini temsil ettikleri için öldürüldüler. Söz konusu 12 İmamlar, Emevilere karşı aktif muhalefet yürütmeseler de, Emevi ve Haşimi kabilelerinin İslam öncesine dayanan ezeli rakip olmaları, güçlü olanın iktidarını güvence altına alma refleksi, muhalifi imha yolunu göstermektedir, öyle de olmuştur.

İslam adına talancı Arapların saldırıları ve baskısı altında ki dönemin İran hakim sınıfı, dayatılan Arap İslam’ına karşı İslam’ı, kendi kültürel değer ve algılarıyla Erdebil Tekkesinde Şii-İslam şeklinde benimseyip örgütlediler; İslam Peygamberi Muhammet’in soyundan gelen, Emevi ve Abbasilerin katlettiği 12 kişiye İmam payesi vererek Şii-İslam mezhebinin en kutsal değeri payesi verdiler; siyasal yapılanmaları Safevi Devletinin de, ideolojik dayanağı yaptılar.

Şii-İslam mezhebinin kutsalı Hz. Ali, 12 İmam, Ehl-i Beyt, Kerbela vb. İslami değerlerin Alevi inancına girmesi, Safevi Devletinin yayılmacı politikasının Anadolu ya yansıması, Osmanlının da Anadolu kadim halkı Alevileri İslam’a yakınlaştırmak amacıyla Şah İsmail’e çanak tutması sonucudur. İslam’ın Anadolu dâhil Orta Doğu da yayılması sürecini iktisadi altyapısı üzerinde şekillenen siyasal yapılanması sarmalında ki iktidar kavgalarını, tarihin kronolojik gerçekleri ışığında özetlemeye çalıştık.

Maddi temelleri gösterilmeden anlatılan siyasi mücadeleler sadece masaldır. Sosyal yaşamı RIZALIK ŞEHRİ, mülkiyet biçimi ortakçı, inançsal boyutu kadının kutsandığı ANA TANRIÇA çağına dayanan ve bilinen 12 bin yıllık tarihsel mazisi olan Aleviliğin 1400 yıllık İslam’la ve onun kutsal değerleriyle ilişkilendirmek, İslami figürlerin resimlerini Aleviliğin kutsal mekanı Cem Evlerine asmak ya Aleviliği bilmemek, ya da devletin asimile politikasına bilerek veya bilmeden hizmet etmekten başka bir anlam taşımaz.

Devam edecek

Devrimci Aleviler Birliği (DAB)   27/06/2015.

 

1 yorum

  1. SEvgili Ustad, Kızılbaşların / Alevilrin Gulbanglarındaki 12 İmaam, Ehli beyit v.b terimlerin Gulbanglarımızda çıkarılması gerekir. Bunu için Bir Hazır Gülbangı Hazırladım. Hakke Yürüyen Canlarımızın Hayır yemeklerınde ö Hakka Yürüme erkanlarında okunması noktasında Zamanla bazı değişikliler olabilir. Bu Gulbangı yarın veya Pazartesi Sayfada yayınlıyacağım Okur eleştirilerinizi yaparsınız. Yükarda yazmış olduğun gerçektir . Bu Anlamda nasılki M. Kemali Cemevlerinde, Dergahlarımızda indirdik ise Bunlarıda yavaş ö Yavaş Tarihin yanliş ve hatalı olan sayfalarına atacağımızda eminim. AŞK ile

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.