ALEVİ YOL KARDEŞLİĞİ YA DA EŞİTLİK KARDEŞLİĞİ

11001748_1603853883181243_3559446114166639712_n

TARİHSEL VE TOPLUMSAL BAĞLAMDA
ALEVİ YOL KARDEŞLİĞİ YA DA EŞİTLİK KARDEŞLİĞİ
(DESTE BIRA=BIRAYE MUSAVİYE)

“Eğer farz içinde farzı sorarsan/Yine farz içinde farzdır müsahip/Dört kapı kırk makamdan ararsan/Yıne farz içinde farzdır müsahip”
(Pirim Pir Sultan)

Böylesine kapsamlı bir konuyu kısa bir makale kapsamı içinde değerlendirmek zorunluluğu olsa de son derece önemli gördüğüm bir hususa değğinmeden geçmek istemiyorum. Kangren halini, almış bir değerlendirme alışkanlığını kırmanın başkaca bir yolu olmadığı için bunu yapmak zorundayım. Doğrudan sosoyolojının konusu olması gereken bir alanla ilgili çalışma yaptığımız yeterince açıktır ve bir o kadar da anlaşılırdır.

Ne ki, hemen işlemeye çalıştığımız bu sosoyolojık konuda yada tarihsel ve toplumsal bır konuda anlatım ya da konuyu nitelendirmek için kullanılan baskın kavrama bakınız, hemen her arkadaş başında değilse ortasında, o da değilse sonunda “INANÇ” diyerek söze başlıyor yada bitiriyor.

Bilgi bilimi, Inanç ne demektir sorusuna: “kişinin inanıyorum dediği herşeydir ve kişiye özeldir. Kişinin inanıyorum dediği şey için kişiden ispat istemez, ondan kanıt yada belge istenmez.” diye yanıt veriyor. Ma biz bir taraftan “İnancımız” diyerek söze başlıyor, ama pozitif bilimlerin alanına giren örneğin hukuk tartışıyoruz, ya da sosyal- toplumsal bir örgütlenme konuşuyoruz ya da doğrudan sosyal toplusal alanın konusu olması gereken Rab Allah’ı, fizik yasalarına tabi kılarak “vardır” ya da “yoktur” diyoruz!..

Başlı başına bir değerlendirme konusu olan bu hususa daha fazla zaman ayırmak istemiyorum. Çalışmalarımın tamamı bu ayrım noktasından hareket etmektedir ve tarafını “inanç” diyerek söze başlayanlardan ayırarak ortaya koymaktadır. Bu nokta gözönünde bulundurulmalıdır.

******

Ali Şiası’ nın başından ıtıbaren ya da en azından İmam Caferi Sadık ve ekibinin devreye girmesinden bu yana bütün çalışmalaraı yazılıdır ve eserler varlıklarını bütün islam ülkelerinde sürdürmüşlerdir. Buna karşılık Anadolu ve Yukarı Mezoptamya Aleviliğinin otantık yapılanmasına dair hiçbir yazılı eser bulunmamaktadır

„Eger farz icinde farzi sorarsan“ diyor pirim Pir Sultan Abdal, „Farz icinde farzdir Müsahip“. Ne demektir „Farz“ ne demektir „farzdir müsahip“? Hem de „Farz icinde farz“ !..

Acikgtir ki farz, olmazsa olmaz anlaminadir ve Yolca ifade ile 2esitlik Kardesligi“ olmaz ise olmazinmda ötesinde bir olmazligi ifade etmektedir.Bu kadar önemlidir. Alevi Toplumunun bir üyesi, hjemde vazgecilemez bir üyesi olabilmenin, baskaca bir kapisi olmadiginin belirlenmesidir bu kosul. Dahasi, kimsenin Alevi olarak dogup gelmeyeceginion, ancak Esitlik kardesligin kapisindan gecerek, bu kapdan gecmenin gereklerini yerine getirrerek Alevi olunabilceginin, bunun disinda baskaca bifr yolunun bzulunmadiginin da bir ifadesidir bu.
HASIM KUTLU Devamını Gör

İlk yorum yapan olun

Bir Cevap Yazın